پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3298
-
الف
+

ماندگارترین پزشکان و پرستاران در قاب تصویر

در قاب تصویر، نقش‌های پزشک و پرستار بارها دیده شده و بازیگران زیادی در این نقش بازی کردند که در این گزارش به برخی از آنان اشاره می‌کنیم.

در قاب تصویر، نقش‌های پزشک و پرستار بارها دیده شده و بازیگران زیادی در این نقش بازی کردند که در این گزارش به برخی از آنان اشاره می‌کنیم.

خسرو شکیبایی در «سرزمین خورشید»

زنده‌یاد خسرو شکیبایی سال‌های سال ستاره سینمای ایران بود و بسیاری از نقش‌های مهم را ایفا کرده است. یکی از این نقش‌ها کاراکتر دکتر کسرا در «سرزمین خورشید» ساخته احمدرضا درویش بود. پزشکی که با یک آمبولانس باید چند جنگ‌زده را به خارج از خرمشهر منتقل می‌کرد و این انتقال که با خطرهای بسیاری همراه بود داستان متفاوتی از یک پزشک متعهد را روی پرده سینماها به نمایش گذاشت.

بیتا فرهی در «کیمیا»

«کیمیا» یک فیلم دفاع مقدسی دیگر است که کاراکتر اصلی آن یک پزشک است. بیتا فرهی در این فیلم ایفاگر نقش یک پزشک جراح زنان است که یک کودک را به دنیا می‌آورد اما مادر کودک حین زایمان فوت می‌کند. این پزشک کودک را از معرکه جنگ نجات می‌دهد اما نمی‌تواند پدرش را پیدا کند پس کودک نزد او به امانت می‌ماند تا روزی که پدر از اسارت آزاد می‌شود... 

لیلا حاتمی در «شیدا»

رزمنده‌ای که از ناحیه چشمانش مجروح شده است روی تخت بیمارستان خوابیده و یک پرستار برای تسکین دردش برای او قرآن می‌خواند و فرهاد (رزمنده مجروح) با چشمان بسته شیفته پرستاری می‌شود که هر روز برایش قرآن می‌خواند. نقش فرهاد را پارسا پیروزفر و نقش شیدا را لیلا حاتمی ایفا کرده و «شیدا» را کمال تبریزی کارگردانی کرده است.

مسعود رایگان در «خیلی دور خیلی نزدیک»

نمی‌توان از پزشکان سینمای ایران نوشت و از نقش خاطره‌انگیز مسعود رایگان در «خیلی دور، خیلی نزدیک» ننوشت. یک پزشک جراح مغز و اعصاب که آنقدر در کارش غرق است که از پسرش غافل می‌شود. تا اینکه حقیقتی تلخ را درباره او متوجه می‌شود و برای پیدا کردن این فرزند که به یک سفر در اعماق کویر رفته راهی طولانی را طی می‌کند و در این مسیر با حقایقی از زندگی که به آنها فکر نکرده بود روبه‌رو می‌شود.

هنگامه قاضیانی در «روزهای زندگی»

هنگامه قاضیانی در نقش دکتر لیلا، قرار است در فیلم «روزهای زندگی» از تعدادی مجروح که در زیرزمین بیمارستان صحرایی مخفی هستند، مراقب کنند. این درحالی است که همسرش امیرعلی جراح زیردست، در حمله موشکی دشمن از چشم دچار جراحت و نابینا شده است.

مهدی هاشمی در سریال «روزگار قریب»

یکی از سریال‌های پر بیننده تلویزیون ایران، مجموعه «روزگار قریب» ساخته کیانوش عیاری است که پاییز ۱۳۸۶ روی آنتن شبکه سه رفت. این سریال، روایت زندگی دکتر محمد قریب، متخصص اطفال است که ۴ دهه به درمان بیماران و آموزش دانشجویان پزشکی پرداخت و نامی نیک از خود به یادگار گذاشت. مرکز طبی کودکان که اینک در ضلع جنوب‌شرقی بیمارستان امام خمینی قرار دارد از یادگارهای این پزشک اطفال است و به همین دلیل خیابان مجاور آن به نام دکتر قریب نامگذاری شده است.

اگر چه دوره‌های مختلف زندگی دکتر قریب را در این سریال چند بازیگر ایفا کردند، اما نقش اصلی و عمده بر عهده مهدی هاشمی بود که بسیار مورد پسند تماشاگران و منتقدان هم قرار گرفت.

علی نصیریان در سریال «زمین انسان‌ها»

علی نصیریان در سریال «زمین انسان‌ها» نقش دکتر مجربی را بازی می‌کند که در حال آموزش متخصصان زیادی است. این سریال بیشتر به سختی‌ها و مشکلات پرداخته بود و نقش جامعه پزشکی در آن پر رنگ بوده است.

منبع: خبرآنلاین

ص گ/

نظر شما
ارسال نظر